יום שבת, 7 בינואר 2012

מטלה 7- למידה והוראה והרצאות ברשת שאלה 1


1.א)

שם ההרצאה: אנונימיות ברשת

שם המרצה: ד"ר טל פבל


נושא ההרצאה: על אנונימיות ברשת!  מיהו האנונימי ברשת? האם באמת אנחנו אנונימיים?, מי רוצה להיות אנונימי? איך מגנים על האנונימיות?

מסגרת ההרצאה: מוצגת באוניברסיטת תל-אביב, הרצאה שמוצגת לסטודנטים בסדנת יובל נאמן לטכנולוגיה, מדע וביטחון של אוניברסיטת ת"א.

ב) ההרצה מתחילה בהצגה אישית מספר על עצמו על המחקרים שעשה במהלך התואר על הסים שכתב שבעיקר התבסוסו על האינטרנט במזרח התיכון. מציג על מה שהוא הולך לשוחח במהלך ההרצה "אנונימוית ברשת" ההרצאה מתחילה בסיפור אישי עם מסקנה של :"אל תשלח משהו/ תעלה משהו לאתר שיכול להווה לך בעיה בעתיד"  ממשיך ומספר על מאפייני האינטרנט על היתרונות על החסרונות על הסכנות שיכול להיות בהעלאת תמונה לאינטרנט נותן נתונים של זמן וכמויות ב-Facebook, YouTube, וורפלס( אתר בלוגים) בלוגים. המרצה העלה נתונים של כמה זמן אנחנו יושבים מול המחשב ואת כמות הסטטוסים והציוצים שעולה במוצע.

האם אנחנו אנונימיים ומי רוצה להיות אנונימי? פעילי טרור, "פעילי אנונימוס"- פעילי טרור שמשתמשים באינטרנט לצרכים שלהם. טרור מקוון פשיעה מקוונת לוחמה מקוונת.

פדופילים, מפעילי שנאה, אקטיביסטים, פעילי זכות אדם, מיעוט, הכרות בין המינים במדינות מסורתיות. חברי קהילה הומו לסבית במדינות מסורתיות. אנחנו- משתמש שחרד לפרטיותו המקוונות והפיזית.

היום אין דבר כזה אנונימי באינטרנט גם אם מחקת חומר על עצמך דברים מהפייסבוק 

אם נרצה לכתוב משהו אישי לא נכתוב את זה עם הכתובת ה IP  שלנו, רצון  להגן על הגלישה שלנו.

איך מגנים על האנונימיות שלך באינטרנט?

TOR ANONYMIZE- שימוש אנונימי באינטרנט רשויות הביטחון לא יכולים להגיע אלייך.

יש הרבה הגנה באינטרנט ועם חומר מידע באינטרנט "ביתי קפה אינטרנטיים" מאובטחים מאוד, כול המסכים מכוונים למנהל בית הקפה על מנת שיראה מה שהוא עושה , אין שם פרטיות.

האם באמת אנונימיים? טוקבקים ,גניבת מידע לדוגמא אגרון – כול מי שרצה יכול להוריד קובץ שהוא שייך למאגר משרד הפנים והוא יכול לדעת את כול המידע עלנו יש הרבה מעסקים שעשו זאת לפני קבלה לעבודה ובירור מידע שרשום במשרד הפנים.  הפרטים על כול אדם נמצא באינטרנט.

ההבדל בין גניבת מידע באינטרנט לבין האחר הגדול הוא שבאח הגדול גם האדם יודע על מה הוא מספר וגם הוא יודע שצופים בו כך שאין כאן גנבת ידע כמו באגרון.

2) צורת הצפייה שלי הייתה התחלה היו הפסקות עד שהנושא התחיל להישמע לי חדש (גם במטלה הקודמת השתמשתי בהרצאה זו רק שבמטלה הקודמת שמעתי 15 דק מתוך ההרצאה שהיא 60 דק') הפעם שמעתי הכול באמצע ההרצה היה שאלות סטודנטים ודיון ביניהם זה לא היה נשמע ברמקולים והרצתי קצת קדימה. סה"כ הרצאה מאוד מעניינת מאוד מסקרנת, העובדה הייתה מסקרנת ומעניינת. עוד מהכותרת של ההרצאה נשמע מעניין ומסקרן. היה יעיל מאוד הלמידה היה מלמד אך אם יש לך גם שאלות במהלך ההרצאה אין את מי לשאול, אתה נשאר עם השאלות שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה