יום שבת, 7 בינואר 2012

מטלה 7- שאלה 3


שאלה 3:

סעיף א'-

הוראה הפוכה היא: שימוש בווידיאו בתהליך ההוראה והלמידה

רוצים לעשות שינוי באופן ההוראה כך שהלומדים (סטודנטים או תלמידים) יהיו קשובים להרצאה. כאשר נעשה שימוש בשיעורי הבית לצורך העברת ההרצאה, כאשר התלמידים מאזינים להרצאה בווידאו בבית ואז הכיתות עצמן הופכות בתהליך זה למעבדות פעילות, מבלי לשנות את תוכן הלימוד המקורי. במהלך הפעילות בכיתה יש התייחסות לבעיות סבוכות, עבודה בקבוצות, מחקר, שיתוף פעולה ויצירה. כל זאת על בסיס ההרצאה שהלומדים צפו בווידאו בבית.

רוצים לשנות את מערכת הלימוד כי ללומד יותר קל והלימודים הופכים לנגישים יותר וקל לו ללומד להתמצא בו.  ניתן גם להקנות ללומדים, אם זה תלמידים או סטודנטים, מיומנויות למידה מעמיקות

לשיעורי הבית, בעוד זמן השהייה בכיתה מנוצל לטובת עבודה משותפת של הסטודנטים/לומדים, לרבות עריכת ניסויים, דיון ועבודת מעבדה. גישה לקורסים במוסדות מן השורה הראשונה, המאפשרת לכל תלמיד להתקדם בהתאם ליכולתו ולקצבו.


סעיף ב':

הרעיון של למידה הפוכה למידה דרך שימוש בווידאו הוא מסקרן מאוד, ייחודי ומעניין.

אני חושבת שהבעיה שתהיה לנו הסטודנטים ללמוד דרך וידיאו הוא זה שמהר מאוד הווידאו יהפוך לסרט לפני השינה או לסרט אחר לגמרי.

רעיון מיוחד שצריכים להתרגל לשיטת הלימוד שלו.

זהו היא דרך נכונה ומלמדת יותר שאפשר לצפות בווידאו בבית ולהגיע להרצאות בכיתה שהם ממלאות ידע ושפותחות דיון זוהי הכנת לתלמידים לקראת העתיד, כאזרחי העידן הגלובאלי, באמצעות חשיפתם לשיח עם סטודנטים נוספים ומרצים מכל רחבי העולם.

לפי דעתי אפשרי ללמוד ככה אבל זה לא מציאותי. הדור של היום יותר ויותר סטודנטים הם עם בעיות של קשב וריכוז ככה שאם ההרצאה היא שעה וחצי עצם העובדה שרואים את השעון רצץ על 90 דק' הם נלחצים ולא יקשיבו לה או יירדמו בבית או יעבירו לווידאו של מוזיקה או שבמקביל יהיה פתוח הפייסבוק והטויטר והמייל ובכלל לא יקשיבו להרצאה. מה שאני חושבת שאפשר לעשות הוא כן לעלות הווידאו לאתר בנוסף לכן שיהיה את אותו שיעור וכה זה יעזור לתלמידים שהיו חולים או לא הגיעו באותו יום לכיתה. או לחלופין אפשר להעלות את הווידאו לאתר אבל בשיעור עצמו לתת לו (לווידאו) איזה שהוא התייחסות קלה וליצור צל הסטודנט עניין על מנת שיוכל לגשת לאתר ולרצות לראות את הווידאו לעורר אצל הסטודנט עניין ושירגיש שזה מבחירתו ולא מחובתו מאוד חשוב להוסיף לשיעורים דיונים שאילת שאלות מחקר שיתוף פעולה ויצירה, כול אלו ועוד הדיון ושאלת השאלות בכיתה מאוד עוזר להבנת החומר ולחידודו. שיעורים כאלו עוזרים לך לפתח עמדה משל עצמך לעמוד מאחוריה ולהסביר את טענותיך.

לי אישית מאוד יתאים אם ההרצאות היו גם מוקלטות נוסף לשיעור אשמח אם היה במכללה יותר שיעורי דיון.

2 תגובות:

  1. הערה טכנית: הפונט מאוד מקשה על הקריאה. העלית נקודות טובות. חסר סדר בדיון ועקביות. אם תלמידים לא יכולים לראות הרצאות מדוע כשהם חולים כן?!. הטיעון הוא אפשרי אבל דרושים יותר חדות ודיוק. אין ספק שדיונים בקטע יכולים מאוד לתרום אבל איך יוצרים דיון כאשר אין תשתית ידע מספקת. ההוראה ההפוכה אמורה לתת לזה תשובה אבל כפי שטענת היא איננה אפשרית. חזרנו עם כן לנקודת ההתחלה. קושי לערוך דין

    השבמחק
  2. סליחה על שגיאות הכתיב שלי. דיונים בקטע=דיונים בכיתה. וקושי לערוך דין= קושי לערוך דיון. המהירות מן..

    השבמחק