יום ראשון, 1 בינואר 2012

מטלה 7:)

אני חייבת לציין שהקלדתי את העבודה 6 פעמים והוא נמחק לי ואז האינטרנט לא נכנס לי לאתר של הבלוג
אבל חייבת לציין שהמטלה הייתה כיפית ביותר.. !! 
סעיף א:

את המטלה שלי עשיתי על האתר של אוניברסיטת תל אביב  http://www.youtube.com/user/TAUVOD
וההרצאות שענינו אותי היו:
1.מחלת אלצהיימר: סיכונים וסיכויים --- פרופ' דניאל מיכאלסון, הפקולטה למדעי החיים וביה"ס ללימודי המוח:
התחלת ההרצה המרצה הציג את הגדרה שזהו למחלה שזהו דמנציה- אובדן זיכרון, שפה, התמצאות בחברה עד לרמה שאין יכולת לזכור איך סוגרים כפתורים בהמשך ההרצאה הוא יש הבאת דוגמא של ניסוי שעשו לאדם לפני המחלה ועקבו אחריו למשך שנים ביקשו ממנו לציר את עצמו, לפתור תרגיל במתמטיקה ולכתוב משפט בהתחלה זה היה מובן ואחרי כמה שנים הוא הבין מה ביקשו אבל יכולת הביצוע שלא לא הייתה. על לפני שהגיע מר' אלצהיימר חשבו שדמנציה היא תופעה בלתי נמנעת מהחיים אלצהיימר גילה שחלק מהאנשים שיש להם דמנציה- תופעת התנהגות היא הולכת  יחד עם נזק ביולוגי מוקדם הגדיר שזהו מחלה תופעה לא נורמלית , הביא את הזה מהעולם הבלתי נמנע של הזקנה והמוות, הביא אותה להגדרה של מחלה- תופעה לא נורמלית.
2.  השיבה מהודו הרצאה של א.ב יהושוע: ההרצאה מתחילה באחת מהמרצות של האוניברסיטה שהיא מספרת על א. ב יהושוע,  על הספרים הרבים שכתב על הספרים שהפכו לסרטים על פרסים שהוא קיבל כתוצאה מהכתיבה שלו המרצה משבחת אותו לטובה ומזמינה אותו לעלות לבנה שהוא עולה לבמה א.ב יהושע מספר על עולם הרפואה בספרו: "השיבה מהודו".
3.פרולוג: האם יש משמעות ליציר באומנות מרצה: דוקטור הנרי אונגר, הפקולטה לאומנויות,- הרצאה ראשונה מתוך סדרת הרצאות בנושא "סנס (הגיון) ונונסנס (אי-גיון) באמנויות", הצגת הנושא לפני שהמרצה עולה ע"י אחד המרצים מהמכללה שנותן הקדמה להרצאה ולמרצה שהולך לבוא.
4. אנונימיות ברשת- ד"ר טל פבל: ההרצה מתחילה בהצגה אישית מספר על עצמו על המחקרים שעשה במהלך התואר על הסים שכתב שבעיקר התבסוסו על האינטרנט במזרח התיכון. מציג על מה שהוא הולך לשוחח במהלך ההרצה "אנונימוית ברשת" ההרצאה מתחילה בסיפור אישי עם מסקנה של :"אל תשלח משהו/ תעלה משהו לאתר שיכול להווה לך בעיה בעתיד"  ממשיך ומספר על מאפייני האינטרנט על היתרונות על החסרונות על הסכנות שיכול להיות בהעלאת תמונה לאינטרנט נותן נתונים של זמן וכמויות ב-Facebook, YouTube, וורפלס( אתר בלוגים) בלוגים. המרצה העלה נתונים של כמה זמן אנחנו יושבים מול המחשב ואת כמות הסטטוסים והציוצים שעולה במוצע.
5.גוגל וחברת מידע- אלעד שגב: מספר על עצמו משתף על המחקרים שלו בפרים שהוא כתב שסובב סביב הנושא של חברת מידע וסוכני מידע שבראשה גוגל, העברת מידע בצורה ישירה, ארגון המידע ברשת. ההרצאה מועברת במעין ציר זמן של חזרה אחורה להיסטוריה של חיפוש מידע והגדרת מושגים עד היום.

סעיף ב:
התרשמות שלי מצורת ארגון ההרצאות באתר היא שהאתר הוא מאוד נוח לחיפוש מידע הנושאים מחולקים לפי קטגוריות של פקולטות ,הרצאות מתמשכות ז"א שאם יש הרצה של סדרה בנושא מסוים כמו לדוגמא: "סנס ונונסנס באומנות" מתחת לנושא הזה יבוא כול המשך ההרצאה, כול מה שבסדרה יש תחת אותו נושא בהרצאות המתמשכות.
ניתן לדרג את ההרצאה לפי דעת הצופה ואז גם לי זה חלק באיפה הסרטון ימוקם. מתחת לווידאו יש קישור להרצאה מסוכמת בכתב ולהרצאות שיכולות להיות קשורות לאותו נושא.
ישנה גם אפשרות להירשם לאתר ולהגיב על הווידאו או ולמצוא את הרצאות לפי הפקולטות, מתחת לווידאו יש גם 4 אייקונים של מידע, הוספה למועדפים, שתף (ניתן לעלות את זה בפייסבוק וביוטיוב)  וסמן-זה לדווח על הסרטון כבלתי הולם מה שאומר שיש ביקרות לגבי תוכן הסרטונים אתר מאוד נוח מהבחינה שהוא מסודר מאוד פשוט למציאת מידע: שורת חיפוש שניתן לרשום את הנושא / של המרצה ולמצוא מידע, יש אפשרות לשנות את השפה לאנגלית, יש תמונות, אתר צבעוני ומזמין, ישנו לוגו של האוניברסיטה, ניתן להצטרף ולהיות מנוי וגם אופציה לראות את המוניים, פרופיל המכללה עם מידע קצר עליו.
האתר מאוד מזכיר את הדף הרגיל של ה-YouTube עם קישורים להמשך הווידאו באותו נושא.


תגובה 1:

  1. יגעת ומצאת האמן. המשימה היא בסימן 6 (מטלה 6 ולא7 כפי שציינת) וכך גם הניסיונות שלך לכתוב אותה. אני שמח שנהנית. יש תוכן עשיר בדיווח שלך. שימי לב לניסוחים, הם ברורים אבל "ליד". פעמים רבות משהו בתחביר, בפיסוק בניסוח חסר.

    השבמחק